Na bijna 25 jaar trouwe dienst, nam KPN op zondag 1 september 2019 afscheid van ISDN. De netwerktechniek heeft veel betekend voor de ontwikkeling van het internet maar is inmiddels overbodig geworden. ISDN biedt geen uitkomst meer voor de ondernemer. En toch, zijn er veel ondernemers nog niet overgestapt.
Dit baart ons zorgen. Sinds 1 september 2019 stoot KPN het netwerk geleidelijk af per regio, dus we zijn feitelijk nog niet af van de ISDN. Maar het is wel de hoogste tijd om over te stappen naar een geavanceerd alternatief, genaamd VoIP. Want op 1 januari 2020 moeten alle ondernemers weg zijn van het verouderde netwerk.
We begrijpen het maar al te goed dat het makkelijk is om bij ISDN te blijven. Zeker omdat er meerdere diensten zijn aangesloten op het netwerk. Maar ook omdat alles goed werkt. Waarom dan veranderingen doorvoeren? Echter, is VoIP de toekomst. Uw centrale bevindt zich in de cloud waardoor het altijd up-to-date is, eenvoudig uitbreiden met modules zoals openingstijden en voicemail en u bent altijd bereikbaar.
Uitfasering bijna afgerond
Gelukkig kunnen we vaststellen dat de uitfasering bijna klaar is. Vanwege complexe situaties om onze klanten over te zetten, hadden we meer tijd nodig. Klanten die uitstel hebben gehad, zijn nu ook bij allemaal om. Jammer genoeg zijn er bedrijven die nog niet zijn overgestapt. Dit is zorgelijk, want op 1 januari 2019 moeten echt alle ondernemers weg zijn van ISDN.
Neem contact op
Onze vakkundige specialisten van de klantenservice helpen u graag verder. Bel 088 333 4499 of mail naar [email protected]. We zijn bereikbaar van maandag tot en met donderdag van 09:00 tot 17.30 uur. Op vrijdag kunt u van 09:00 uur tot 16.30 uur contact met ons opnemen.