Alle meldingen die te maken hebben met een alarm of een storing van het alarmsysteem worden doorgestuurd naar de meldkamer. De centralisten van de meldkamer zijn getraind om noodsituaties op te volgen en op te lossen.
Wat gebeurt er als het alarm afgaat?
Als een alarmcentrale ongewone situaties detecteert, dan wordt er een melding verstuur naar een moderne gecertificeerde meldkamer. Er wordt meteen actie ondernomen op basis van gemaakte afspraken met u. Neemt u de dienst Surveillance en Alarmopvolging bij ons af? Dan informeert de centralist een surveillant en stuurt deze ook aan. De mobiele surveillant gaat naar de betreffende locatie om een kijkje te nemen. Wanneer de surveillant sporen ziet van een inbraak, zal degene de politie meteen waarschuwen.
Wat is de werkwijze van de meldkamer?
Zodra er een alarm wordt verstuurd door het alarmsysteem, komt deze direct binnen bij de meldkamer op het scherm.
1) Een alarmmelding komt binnen bij een centralist. Deze ziet meteen wat voor type alarm het is en in welke ruimte.
2) De centralist probeert contact op te nemen met het adres waar het alarmsysteem is gemonteerd.
3) Lukt het niet om contact op te nemen, dan worden de afgesproken waarschuwingsadressen gewaarschuwd.
4) De meldkamer biedt ook persoonlijke assistentie bij noodgevallen.
Loos alarm
Een loos alarm kan altijd weleens voorkomen. Daar is niet veel aan te doen. Wellicht heeft u het alarm te laat uitgeschakeld. Daarom worden eerst de beelden bekeken om te achterhalen wat er aan de hand is. Dit zorgt ervoor dat loos alarm kan worden voorkomen en u heeft geen kosten. Uiteraard wordt er direct de politie gebeld als er sprake is van een inbraak.
We werken met de beste meldkamers
Hiermee garanderen wij de betrouwbaarheid. Bij RoSecure kunt u een meldkamer abonnement afnemen voor slechts € 19,95 per maand. Interesse? Neem snel contact op via 088 333 4499 of mail naar [email protected]. We zijn van maandag tot donderdag bereikbaar van 09.00 tot 17.30 en op vrijdag van 09.00 tot 16.30 uur.